THE COLOR COMMUNITY · TARDOR-HIVERN 2019/2020

THE COLOR COMMUNITY_CARTELL TARDOR-HIVERN 2019/2020
THE COLOR COMMUNITY_CARTELL TARDOR-HIVERN 2019/2020

Ja són 10 edicions les que The Color Communtiy ens presenten les noves tendències en colors, teixits, textures i disseny. En aquesta ocasió es va presentar les tendències per la Tardor-Hivern 2019/2020.

THE COLOR COMMUNITY,  un projecte nascut a Barcelona de la mà de tres persones de diferents àmbits creatius: Pere Ortega, arquitecte a Saeta Estudi , Eva Muñoz, dissenyadora i especialista en Color&Trim, Rosa Pujol estilista de teixits i colors a Gratacós,  i que per cada temporada sumen persones amb sensibilitat per el color per generar les gammes que  dues vegades l’ any ens ofereixen amb una presentació  sensorial i inspiradora.

THE COLOR COMMUNITY TEAM
THE COLOR COMMUNITY TEAM

Aquesta edició va ser molt especial per nosaltres ja que vam ser convidades per THE COLOR COMMUNITY per la tria dels colors per la Tardor-Hivern de 2019/2020. Des de que vam rebre aquesta invitació vam estar confeccionat les nostres aportacions i inspiracions, que vam presentar. D’ aquestes sessions preliminars van sortir les cartes de colors que es presentarien a l’ Antiga Fàbrica Damm de Barcelona. Una jornada molt enriquidora i creativa.

MOSTRES DE TREBALL EN REUNIÓ TRIA DE GAMMES
PRESENTACIO THE COLOR COMMUNITY

THE MOV va ser el concepte que va generar les quatre inspiracions de colors que es van presentar. El moviment com un constant generador de canvi, de processos, de trànsits i vincular-los al disseny, en la seva creació, resposta i relació amb la societat.

PRESENTACIO THE COLOR COMMUNITY ·TARDOR-HIVERN 2019/2020
PRESENTACIO THE COLOR COMMUNITY ·TARDOR-HIVERN 2019/2020

Beauty Attack, Team Set, Falling Up i Vebes són les denominacions de les cartes de colors per un hivern proper.

Beauty Attack és com es denomina la primera gamma que busca la tensió entre allò urbà i el món natural. És un connectar amb la naturalesa des de la perspectiva del món urbà, l’ entorn protegit. Alegries cromàtiques per l’ hivern amb certes influencies estiuenques. Textures boscoses i estampats vegetals en contraposició amb teixits sintètics i innovadors.

Team Set  és la segona inspiració presentada i fa referència al moviment personal cap a la comunitat, un apropament necessari per pertànyer a un grup i sentir la protecció i la pròpia individualitat com a esser. Una gamma poderosa i forta que proposa l’ aproximació al negre. Team-Set és el paradigma de la mobilitat expressada amb sofisticació pausada, amb rotunditat cromàtica.

Falling Up ens parla del moviment en positiu, una caiguda amb direcció ascendent, optimista i que mira al passat amb positiu i reconcilia el disseny amb la tradició. Ofereix intimitat i un subtil joc de falses innocències.  Una gamma de tons suaus que ens abraça i ens aporta seguretat. Colors tranquils però que amb textures i materials sintètics doten de certa rebel·lia, enriquits per plecs, perforats i volums amb diverses capes.

Vibes es la darrera inspiració presentada i fa referència  a les vibracions, aquelles que transmeten vida,  positivitat i alegria. És una gamma gens tímida, dinàmica i exhibicionista però amb molt estil i singularitat. Amb moltes harmonies cromàtiques contrastades. Una gamma que fuig de la homogeneïtzació per expressar amb orgull la particularitat.

La generació  de sensacions per el transport de les gammes és va complementar amb audiovisuals , sabors i olors. Sabors aportats per caramels que amb la presentació de cada inspiració s’ havia d’ anar degustant i transmetien l’ essència de les gammes i  les olors que a la part final de l’ esdeveniment es podrien apreciar per concloure la presentació.

THE COLOR COMMUNITY -OLORS
THE COLOR COMMUNITY -OLORS

http://www.thecolorcommunity.tumblr.com/

http://www.minuscula.net/

MINÚSCULA INTERIORISTES AMB THE COLOR COMMUNITY
MINÚSCULA INTERIORISTES AMB THE COLOR COMMUNITY

// Ya son 10 ediciones las que THE COLOR COMMUNITY nos presentan las nuevas tendencias en colores, tejidos, texturas y diseño. En esta ocasión se presentó las tendencias por el Otoño-Invierno 2019/2020.
THE COLOR COMMUNITY , un proyecto nacido en Barcelona de la mano de tres personas de diferentes ámbitos creativos: Pere Ortega, arquitecto a Saeta Estudio , Eva Muñoz, diseñadora y especialista en Color&Trim, Rosa Pujol estilista de tejidos y colores a Gratacós, y que por cada temporada suman personas con sensibilidad por el color para generar las gamas que dos veces el año nos ofrecen con una presentación sensorial e inspiradora.
Esta edición fue muy especial por nosotros puesto que fuimos invitadas por THE COLOR COMMUNITY por la elige de los colores por el Otoño-Invierno de 2019/2020. Desde que recibimos esta invitación estuvimos confeccionado nuestras aportaciones e inspiraciones, que presentamos. De estas sesiones preliminares salieron las cartas de colores que se presentarían a la Antigua Fábrica Damm de Barcelona. Una jornada muy enriquecedora y creativa.
THE MOV fue el concepto que generó las cuatro inspiraciones de colores que se presentaron. El movimiento como un constante generador de cambio, de procesos, de tránsitos y vincularlos al diseño, en su creación, respuesta y relación con la sociedad.
Beauty AttackTeam SetFalling Up y Vibes son las denominaciones de las cartas de colores por un invierno cercano.
Beauty Attack es como se denomina la primera gama que busca la tensión entre aquello urbano y el mundo natural. Es un conectar con la naturaleza desde la perspectiva del mundo urbano, el entorno protegido. Alegrías cromáticas para el invierno con ciertas influencias veraniegas. Texturas boscosas y estampados vegetales en contraposición con tejidos sintéticos e innovadores.
Team Set es la segunda inspiración presentada y hace referencia al movimiento personal hacia la comunidad, un acercamiento necesario para pertenecer a un grupo y sentir la protección y la propia individualidad como ser. Una gama poderosa y fuerte que propone la aproximación al negro. Team-Set  el paradigma de la movilidad expresada con sofisticación pausada, con rotundidad cromática.
Falling Up nos habla del movimiento en positivo, una caída con dirección ascendente, optimista y que mira al pasado con positivo y reconcilia el diseño con la tradición. Ofrece intimidad y un sutil juego de falsas inocencias. Una gama de tonos suaves que nos abraza y nos aporta seguridad. Colores tranquilos pero que con texturas y materiales sintéticos dotan de cierta rebeldía, enriquecidos por pliegues, perforados y volúmenes con varias capas.
Vibes se la última inspiración presentada y hace referencia a las vibraciones, aquellas que transmiten vida, positividad y alegría. Es una gama nada tímida, dinámica y exhibicionista pero con mucho estilo y singularidad. Con muchas armonías cromáticas contrastadas. Una gama que huye de la homogeneización para expresar con orgullo la particularidad.

La generación de sensaciones para el transporte de las gamas se complementó con audiovisuales, sabores y olores. Sabores aportados por caramelos que con la presentación de cada inspiración se tenía que ir degustando y transmitían la esencia de las gamas y los olores que en la parte final del acontecimiento se podrían apreciar para concluir la presentación.

http://www.thecolorcommunity.tumblr.com/

http://www.minuscula.net/


Kettal celebra el seu 50è aniversari!!

Kettal celebra el seu  50è aniversari!   Ja són cinc dècades i ho celebra amb un vídeo on l’ empresa catalana ens mostra l’ evolució de la marca  i  amb la nova imatge per la seva seu del carrer Aragó de Barcelona.

Al 2008 la marca va fer un gir per aliar-se amb alguns del dissenyadors i dissenyadores més destacats del moment. Qui va iniciar aquest camí va ser l’ arquitecta Patricia Urquiola creant la col·lecció Maya i posteriorment s’ hi han sumat les col·leccions Vieques, Mesh , Roll i Cottage.  També hi han fet els seus dissenys els germans Roman i Erwan Bouroullec, l’arquitecte italià Rodolfo Dordoni, el dissenyador anglès Jasper Morrison i l’ estudi barceloní Emiliana Design Estudio entre molts d’ altres.

 

Des de la primera cadira plegable apta per portar  a la platja amb el Seat 600 fins les actuals peces de mobiliari d’ exterior portable a l’ interior han passat anys i dissenys però s’ ha optat per seguir la directriu que apel·la a l’ emoció del disseny: crear objectes funcionals però amb una càrrega estètica i un disseny que busca la perdurabilitat en el temps i deixant llibertat creativa dels dissenyadors. Per molts anys Kettal!!

 

kettal a Barcelona
Nou espai Kettal a Barcelona

 

Kettal celebra su 50º aniversario! Ya son cinco décadas y lo celebra con un vídeo donde la empresa catalana nos muestra la evolución de la marca y también se suma a la celebración la nueva imagen de su sede en la calle Aragó de Barcelona.

En el 2008 la marca hizo un giro para aliarse con algunos de los diseñadores y diseñadoras más destacados del momento. Quién inició este camino fue Patricia Urquiola creando la colección Maya y posteriormente se han sumado las colecciones Vieques, Mesh , Roll y Cottage. También han hecho sus diseños los hermanos Roman y Erwan Bouroullec, el arquitecto italiano Rodolfo Dordoni, el diseñador inglés Jasper Morrison y el estudio Barcelonés Emiliana Design Estudio entre muchos otros.

 

Kettal- Nou espai / Nuevo espacio
Kettal- Nou espai / Nuevo espacio

Desde la primera silla plegable apta para llevar a la playa con el Seat 600 hasta las actuales piezas de mobiliario de exterior insertables al interior han pasado años y diseños pero se ha optado para seguir la directriz que apela a la emoción del diseño, la de crear objetos funcionales pero con una carga estética y un diseño que busca la perdurabilidad en el tiempo y dejando libertad creativa de los diseñadores. Que cumplas muchos más Kettal!!


VIDEO PROMOCIONAL DE DELPOZO A LA CASA GOMIS

No ens hem pogut estar de mostrar-vos aquest video promocional de la casa de moda Delpozo filmat en una joia de l’ arquitectura catalana, la Casa Gomis. Aquest espai també anomenat ‘La Ricarda’ ubicat al Prat del Llobregat és obra del’ arquitecte Antoni Bonet.

delpozo casa gomis
Desfilada de Delpozo

En el video els elements de l’ arquitectura com la coberta ondulada integrada en el paisatge, la espaiosa i vidriada sala, el mobiliari dissenyat a mida esdevenen el teló de fons per la presentació de les delicioses creacions de la marca dirigida per Josep Font. Només cal clicar i gaudir uns minuts de la fantàstica arquitectura que envolta aquesta particular festa privada amb les millors vestimentes possibles prenen vida. (video dirigit per Pablo Maestres)

/ No nos hemos podido evitar mostraros este video promocional de la casa de moda Delpozo filmado en una joya de la arquitectura catalana, la Casa Gomis. Este espacio también denominado ‘La Ricarda’ está ubicado en El Prat del Llobregat y es obra del arquitecto Antoni Bonet.
En el video los elementos de la arquitectura como la cubierta ondulada integrada en el paisaje, la espaciosa y vidriada sala, el mobiliario diseñado a medida acontecen de telón de fondo para la presentación de las deliciosas creaciones de la marca dirigida por Josep Font. Sólo hay que clicar y disfrutar unos minutos de la fantástica arquitectura que rodea esta particular fiesta privada donde las mejores vestimentas posibles toman vida. (video dirigido por Pablo Maestres)


 DUTCH DESIGN WEEK 2016 EINDHOVEN

Durant la setmana del  22-30 d’octubre es va celebrar a la ciutat holandesa d’ Eindhoven la 15º edició de la DUTCH DESIGN WEEK.

Dividida clarament en tres zones ; CENTRE, DESIGN PERRON i STRIJP-S. La ciutat oferia un enorme ventall d’ idees i solucions dins els camps del disseny de moda, industrial i interior.

Una oportunitat fantàstica per descobrir l’ arquitectura de la ciutat i l’ ambient creatiu contagiador.

A continuació quatre línies del que vam visitar:

DESIGN PERRON

Situat davant la mítica discoteca Effenar, es troba tot un recinte dividit en diferents espais interiors i exteriors on es mostren dissenys de dissenyadors joves emergents, col·lectius o bé marques ja consagrades.

interioristas dutch design week
JSPR dutch design week

 

PERRON · dutch design week
PERRON · dutch design week

CENTRE

Fem nit al centre i voltem per varis showrooms, botigues I  tallers.  Sopem a l’impressionant restaurant-expo Kazerne amb instal·lacions de Rick Tegelaar I Simon Rycroft & Paul Thursfield se’ns dubte un espai imprescindible de la Ciutat.

Passejant topem amb la plaça Stadhuisplein on hi ha la presentació dels tres conceptes premiats pel disseny d’ habitatges per refugiats.

disseny d' habitatges per refugiats · dutch design week
disseny d’ habitatges per refugiats dutch design week

STRIJP-S

Aquesta zona concentra la vida diürna i nocturna de la fira, on s’ hi troba el recinte firal i tota la zona exterior que ofereix música i menjar.  Lloc per descobrir, contactar, relacionar-se i ballar.

Espai on descobrim materials amb noves aplicacions al mobiliari, serigrafies sobre ceràmica, Solucions constructives sense ús de materials d’ ”agarre”, experimentació amb teixits tècnics i estructurats …

STRIJP-S · dutch design week
STRIJP-S · dutch design week

 

STRIJP ·dutch design week
STRIJP – maxim – dutch design week
//Durante la semana del 22-30 de octubre se celebró en la ciudad holandesa de Eindhoven la 15º edición de la DUTCH DESIGN WEEK.
Dividida claramente en tres zonas ; CENTRO, DESIGN PERRON y STRIJP-S. La ciudad ofrecía un enorme abanico de ideas y soluciones dentro de los campos del diseño de moda, industrial e interior.
Una oportunidad fantástica para descubrir la arquitectura de la ciudad y el ambiente creativo contagiador.
A continuación cuatro líneas del que visitamos:
DESIGN PERRON
Situado ante la mítica discoteca Effenar, se encuentra todo un recinto dividido en diferentes espacios interiores y exteriores donde se muestran diseños de diseñadores jóvenes emergentes, col•lectivos o bien marcas ya consagradas.
 CENTRO
Hagamos noche en el centro y cercamos por varios showrooms, tiendas Y talleres. Cenamos al impresionante restaurante-expo Kazerne con instal•lacions de Rick Tegelaar Y Simon Rycroft & Paul Thursfield se nos dudo un espacio imprescindible de la Ciutat.
Paseando topamos con la plaza Stadhuisplein donde hay la presentación de los tres conceptos premiados por el diseño de viviendas por refugiados.
 
STRIJP-S
Esta zona concentra la vida diurna y nocturna de la feria, donde se encuentra el recinto ferial y toda la zona exterior que ofrece música y comer. Lugar para descubrir, contactar, relacionarse y bailar.
Espacio donde descubrimos materiales con nuevas aplicaciones al mobiliario, serigrafías sobre cerámica, Soluciones constructivas sin uso de materiales de ”agarro”, experimentación con tejidos técnicos y estructurados …
Fotos ref. strijp-
http://www.ddw.nl/

Il·luminació 2016 (Frankfurt + Milà)

 

IL·LUMINACIÓ 2016 (FRANCKFURT + EUROLUCE MILÀ)
Il·luminació 2016 (Euroluce Milà)
IL·LUMINACIÓ 2016 (FRANCKFURT + EUROLUCE MILÀ)
Il·luminació 2016 (Frankfurt Light + Building)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Recentment  han tingut lloc dues de les principals cites en l’ àmbit de la il·luminació. Al març va ser el torn del Light + Building, a Frankfurt. Mentre que la setmana passada el centre neuràlgic el disseny va ser Milà amb el Salone del Mobile Milano 2016, amb el pavelló d’ Euroluce dedicat íntegrament a la il·luminació.   Aquestes són els  esdeveniments  mes rellevants de la temporada  on s’ hi mostren  les tendències en il·luminació i disseny  i  les marques de mes renom i prestigi  presenten les novetats. També hi ha espai per les noves cares i marques emergents que aporten el punt fresc a les mostres.   Nosaltres en aquesta ocasió ens centrarem en les marques nacionals, que alhora han estat de les més participatives, ocupant el tercer lloc en presencia europea d’enguany, juntament amb les cases italianes. Parlarem de les firmes locals Estiluz, Marset, B.lux i Vibia ja que creiem que han destacat quant a innovació, originalitat o adaptació als nous temps. Estiluz, la firma de Gerard Masdeu, fundada l’any 1969 a Sant Joan de les Abadesses ha sabut reinventar-se presentant un nou equip creatiu que ha aportat una alenada d’aire fresc a una empresa que potser, havia estat immersa en un moment de poca evolució.

Destaquem “Volta”, que és una làmpada disseny de Nahtrang Studio. Perfecta per col·locar sobre taula o mostrador, els punts de llum donen la opció perfecta per crear espais de treball, ambients de lectura o zones de pas, combinant en les seves línies  la força amb la sensualitat i la delicadesa que amb una estètica de línies simples és perfectament adaptable a tot tipus d’estànces.

Il·uminació 2016 (Frankfurt + Euroluce Milà)
Volta, d’ Estiluz. Disseny de Nahtrang Studio.

Són molt interessants també les lluminàries Aro, disseny Jordi Blasi.

il·luminació fira Euroluce milà 2016 disseny llums Milán iluminación
Aro d’ Estilux, disseny Jordi Blasi
il·luminació fira Euroluce milà 2016 disseny llums Milán iluminación
Aro d’ Estiluz, disseny Jordi Blasi

I també la col·lecció Button de Francesc Rifé.

il·luminació fira Euroluce milà 2016 disseny llums Milán iluminación
Button d’ Estiluz, disseny Francesc Rifé

 

Marset ha estat també present amb molta força a la cita amb el “Light + Building”, amb un dels estands més visitats i celebrats de l’edició. Les peces que hem volgut seleccionar de les presentades són el model Theia, disseny de Mathias Hahn.

il·luminació fira Euroluce milà 2016 disseny llums Milán iluminación
Theia de Marser, disseny de Mathias Hahn.

 

I el model Ginger, una creació de Joan Gaspar.

il·luminació fira Euroluce milà 2016 disseny llums Milán iluminación
Ginger de Marset, disseny Joan Gaspar

La marca B.lux ens acosta als dissenys mes atrevits en quant a color, desmarcant-se d’altres firmes que opten per tendències més sòbries. Exemple d’ això es la sèrie A forest, de Fabien Dumas.

il·luminació fira Euroluce milà 2016 disseny llums Milán iluminación
Forest B.Lux, disseny Fabien Dumas
Forest B.Lux, disseny Fabien Dumas
Forest B.Lux, disseny Fabien Dumas

Una de les nostres marques de referència és Vibia, que uneix qualitat i sofisticació, essent de nou una de les marques més celebrades. Amb peces com “MyFair” de Diego Fortunato

il·luminació fira Euroluce milà 2016 disseny llums Milán iluminación
My Fair de Vibia, disseny Diego Fortunato

O la làmpada “Flamingo”, creació d’Antoni Arola.

il·luminació fira Euroluce milà 2016 disseny llums Milán iluminación
Flamingo de Vibia, disseny Antoni Arola

A mes del disseny i creativitat també s’ ha parlat a les fires d’ enguany de la total integració de la domòtica en el terreny de les lluminàries, presentant apps de mòbil dirigides al control i manipulació de les làmpades, fent realitat la possibilitat de fer la totalitat de la llar més pràctica i efectiva.

 

//Recientemente han tenido lugar dos de las principales citas en el ámbito de la iluminación. En marzo fue el turno del Light + Building, en Frankfurt. Mientras que la semana pasada el centro neurálgico el diseño fue Milán con el Salone del Mobile Milano 2016, con el pabellón de Euroluce dedicado íntegramente a la iluminación.
Estas son los acontecimientos más relevantes de la temporada donde se muestran las tendencias en iluminación y diseño y las marcas de más renombre y prestigio presentan las novedades. También hay espacio por las nuevas caras y marcas emergentes que aportan el punto fresco a las muestras.

Nosotros en esta ocasión nos centraremos en las marcas nacionales, que a la vez han estado de las más participativas, ocupando el tercer lugar presencia europea de este año, junto con las casas italianas.
Hablaremos de las firmas locales Estiluz, Marset, B.lux y Vibia puesto que creemos que han destacado en cuanto a innovación, originalidad o adaptación a los nuevos tiempos.
Estiluz, la firma de Gerard Masdeu, fundada en 1969 en Sant Joan de les Abadesses ha sabido reinventarse presentando un nuevo equipo creativo que ha aportado una alentada de aire fresco a una empresa que tal vez, había sido inmersa en un momento de poca evolución. 
Destacamos “Vuelta”, que es una lámpara diseño de Nahtrang Studio. Perfecta por colocar sobre mesa o mostrador, los puntos de luz dan la opción perfecta para crear espacios de trabajo, ambientes de lectura o zonas de paso, combinando en sus líneas la fuerza con la sensualidad y la delicadeza que con una estética de líneas simples es perfectamente adaptable a todo tipo de estancias. 
Son muy interesantes también las luminarias Aro, diseño Jordi Blasi y también la colección Button de Francesc Rifé.
Marset ha sido también presente con mucha fuerza a la cita con el “Light + Building”, con uno de los stands más visitados y celebrados de la edición. Las piezas que hemos querido seleccionar de las presentadas son el modelo Theia, diseño de Mathias Hahn. Y el modelo Ginger, una creación de Joan Gaspar.
La marca B.lux nos acerca a los diseños más atrevidos en cuanto a color, desmarcándose otras firmas que optan por tendencias más sobrias. Ejemplo de esto se la serie “A monte”, de Fabien Dumas.

Una de nuestras marcas de referencia es Vibia, que une calidad y sofisticación, siendo de nuevo una de las marcas más celebradas. Con piezas como “MyFair” de Diego Fortunato o la lámpara “Flamingo”, creación de Antoni Arola.

A parte del diseño y creatividad también se ha hablado en las ferias de este año de la total integración de la domótica en el terreno de las luminarias, presentando apps de móvil dirigidas al control y manipulación de las lámparas, haciendo realidad la posibilidad de hacer la totalidad del hogar más práctica y efectiva


Fira del Moble Milà 2016

Com cada Abril a part del bon temps ens arriben les novetats que es presenten al Fira Internacional del Moble de Milà, punt de referencia dins el món del disseny i interiorisme.

La fira engloba tan l’espai firal com molts dels barris de la ciutat: nosaltres ens decantem per Tortona i Brera on s’ hi couen les instal·lacions dels artistes més emergents i d’ aquells ja consagrats, i on els showrooms de les millors marques s’ obren al públic amb les seves millors gales.

Aquest any Continue reading “Fira del Moble Milà 2016”


MINÚSCULA per COSMIC

Minúscula per Cosmic, nova imatge i ambientació per el mobiliari de bany Block.

Tots aquells interessats amb l’ interiorisme o arquitectura segur coneixeu la marca de mobiliari i complements per el bany COSMIC.  Una empresa nacional amb un imatge i disseny sobris i contemporanis que ofereix productes de qualitat per el bany de línies pures i simples.

A principis d’ any es van posar en contacte amb nosaltres ja que estaven buscant una nova imatge. Ens vam posar a treballar amb la línia de mobiliari Block. Vam opta per ubicar els productes Cosmic en espais mes viscuts i mes actuals, deixant enrere la anterior presentació de productes més austera. Per això vam generar una sèrie d’ espais contenidor per aquesta sèrie incorporant accessoris de diferents gammes on la pulcritud de formes generés els espais i fossin els materials que t’ embolcalli i la decoració el que definissin l’ atmosfera de l’ espai i la nova imatge de Cosmic. La nova imatge va ser presentada en la passada Fira del Moble de Milà.

Imagen de mueble Block para COSMIC
Imatge per moble de bany Block de Cosmic

 

Imagen para mueble de baño Block de Cosmic
Imatge de Minúscula Interiorisme per Mobiliari de Bany Block, de Cosmic.

Minúscula para Cosmic, nueva imagen y ambientación para el mobiliario de baño Block

/Todos aquellos interesados con el interiorismo o arquitectura seguro conocéis la marca de mobiliario y complementos por el baño COSMIC. Una empresa nacional con un imagen y diseño sobrios y contemporáneos que ofrece productos de calidad por el baño de líneas puras y simples.

A principios de año se pusieron en contacto con nosotros puesto que estaban buscando una nueva imagen. Nos pusimos a trabajar con la línea de mobiliario Block. Vamos opta para ubicar los productos Cosmic en espacios mas vividos y mes actuales, dejando atrás la anterior presentación de productos más austera. Por eso generamos una serie de espacios contenedor por esta serie incorporando accesorios de diferentes gamas donde la pulcritud de formas generara los espacios y fueran los materiales que te envuelva y la decoración el que definieran la atmósfera del espacio y la nueva imagen de Cosmic. La nueva imagen fue presentada en el pase Feria del Mueble de Milán.

imatge de Minúscula Interiorisme per Mobiliari de Bany Block, de Cosmic.
imatge de Minúscula Interiorisme per mobiliari de bany Block negre, de Cosmic.
imatge de Minúscula Interiorisme per Mobiliari de Bany Block, de Cosmic.
imatge de Minúscula Interiorisme per mobiliari de bany Block gris oliva, de Cosmic.

 

imatge de Minúscula Interiorisme per Mobiliari de Bany Block, de Cosmic.
Minúscula para Cosmic, ambientación imagen mueble Block

El Rebost de la Juliette

En aquesta ocasió us volem parlar d’ un producte  i d’ un espai molt especial. El producte és el pa i l’ espai és El Rebost de la Juliette.

El Rebost de la Juliette es troba a Vilassar de Mar. Es tracta d’ un indret dedicat a la cultura del pa. És un espai acollidor i amb personalitat que a través dels sentits et porta a conèixer els productes elaborats per en Xevi Ramón (Triticum). Pans de qualitat que ens encanten, que recuperen  l’ essència de l’ artesania del pa amb les últimes tècniques .

els pans de Juliette (Triticum) / los panes de Juliette (Triticum)
els pans de Juliette (Triticum) / los panes de Juliette (Triticum)

El Rebost de la Juliette com els seus pans, evoca temps passats però també  és un espai  totalment contemporani. És una botiga alegre, on el color inunda cada una de les superfícies donant com a resultat un espai vital, divertit i càlid. Mobles recuperats, rajoles ceràmiques tipus mosaic hidràulic que aporten estampats a l’ espai i  terres de fusta que donen textura i calidesa.

La Karen, com a encarregada d’imatge i comunicació del negoci, i a la vegada parella del Xevi ens diu:

” Juliette és el nom de la nostra filla, la filla del forner Xevi Ramon, per nosaltres era com una metàfora, ja que Triticum és la mare de tot, de tots els projectes que podem realitzar i viure… Juliette és el resultat de tot això.
Un fill, un projecte on posar-hi tota la nostra passió, il·lusió, on aprendre, on gaudir, on fer el que més ens agrada… lliurement…
I sobretot donar a conèixer la cultura del pa i una filosofia de vida per nosaltres… estimar aquest ofici…”

Els seus productes també els trobem al Triticum  a la Fàbrica Moritz  de Barcelona, on no podem evitar entrar cada vegada que alguna ruta ens porta per destinacions properes.

entrada a Juliette
entrada a Juliette

 

bosses per el pa a Juliette / bolsas para el pan en Juliette
bosses per el pa a Juliette / bolsas para el pan en Juliette

http://elrebostdelajuliette.blogspot.com.es/

 

En esta ocasión os queremos hablar de un producto y de un espacio muy especial. El producto es el pan y el espacio es El Rebost de la Juliette.

El Rebost de la Juliette se encuentra en Vilassar de Mar. Se trata de un lugar dedicado a la cultura del pan. Es un espacio acogedor y con personalidad que a través de los sentidos te lleva a conocer los productos elaborados por Xevi Ramón (Triticum). Panes de calidad que nos encantan, que recuperan la esencia de la artesanía del pan con las últimas técnicas.

botiga Juliette en Vilassar de Mar/ tienda Juliette en Vilassar de Mar
botiga Juliette en Vilassar de Mar/ tienda Juliette en Vilassar de Mar

El Rebost de la Juliette como sus panes, evoca tiempos pasados pero también es un espacio totalmente contemporáneo. Es una tienda alegre, donde el color inunda cada una de las superficies dando como resulta un espacio vital, divertido y cálido. Muebles recuperados, baldosas cerámicas tipo mosaico hidráulico que aportan estampados al espacio, suelos de madera que dan textura y calidez.

Karen, como encargada de imagen y comunicación del negocio, y a la vez pareja de Xevi nos dice:

“Juliette es el nombre de nuestra hija, la hija del panadero Xevi Ramon, para nosotros era como una metáfora, puesto que Triticum es la madre de todo, de todos los proyectos que podemos realizar y vivir… Juliette es el resultado de todo esto.
Un hijo, un proyecto donde poner toda nuestra pasión, ilusión, donde aprender, donde disfrutar, donde hacer el que más nos gusta… libremente… Y sobre todo dar a conocer la cultura del pan y una filosofía de vida por nosotros… querer este oficio…”

Sus productos también los encontramos en Triticum Fábrica Moritz de Barcelona, donde no podemos evitar entrar cada vez que alguna ruta nos trae por destinos cercanos.

 

alguns pans de Triticum / algunos panes de Triticum
alguns pans de Triticum / algunos panes de Triticum

http://elrebostdelajuliette.blogspot.com.es/


Convent de Sant Francesc de Santpedor

Avui us volem parlar d’ un projecte que ens queda molt proper i que ens agrada molt, es tracta de l’intervenció a l’Església del convent de Sant Francesc, situada a Santpedor. Aquesta tenia per objectiu convertir l’edifici en un equipament cultural.

El conjunt del convent de Sant Francesc va ser construït al segle XVIII per monjos franciscans i va tenir un ús conventual fins a 1835, moment en el qual fou saquejat i s’inicia el procés de deteriorament progressiu que culmina amb l’enderroc l’any 2000. Només es va mantenir en peus, encara que en molt mal estat l’església i part del mur perimetral del convent.

La recuperació de l’església plantejava la recuperació d’un edifici que mai havia estat aïllat sinó que formava part del conjunt del convent. L’església, que originàriament només tenia dues façanes, amb l’enderrocament del convent va passar a tenir-ne quatre. Es trobava en estat ruïnós, presentava les cobertes enfonsades, el cor desaparegut i les voltes de la nau i de les capelles parcialment caigudes i amb una capacitat portant nul·la.

Però, malgrat l’estat, l’espai presentava unes proporcions i qualitats espacials remarcables. L’interior, gràcies als enfonsaments de coberta, quedava sorprenentment realçat per les importants entrades de llum natural que es produïen per les parts derruïdes dels sostres. L’església, que originàriament pràcticament no rebia llum natural, agafava un aire majestuós amb les entrades de llum.

El plantejament principal del projecte d’intervenció ha estat no alterar les dimensions i la qualitat espacial de la nau de l’església i mantenir les importants entrades de llum natural produïdes pels enfonsaments. El manteniment de les entrades de llum en els diferents punts, i en la quantitat important amb què es produïa, ha comportat plantejar diferents solucions de coberta específiques en cadascun dels llocs: una gran claraboia al costat nord de l’absis, una lluerna que permet mantenir les vistes del campanar des de l’interior de la nau, l’absència de coberta a la capella principal i un tall a la coberta just a l’inici de la nau que garanteix mantenir una entrada de llum rasant sobre la part interior del mur d’accés.

La recuperació de l’edifici s’ha desenvolupat aplicant el criteri de diferenciar clarament els nous elements construïts (utilitzant sistemes constructius i llenguatges contemporanis) dels elements originaris i històrics de l’església. D’aquesta manera, s’han mantingut visibles els enfonsaments, els forats on s’encastaven els retaules o rastres d’altres elements desapareguts. Un altre repte plantejat consistia a mantenir la unitat i dimensió de la nau de l’església tot que s’havien de construir volums per nous usos i requeriments que mai havia allotjat l’església: escales per pujar a les plantes altes, lavabos i sales d’instal·lacions. Aquests volums s’han situat a cavall entre l’interior i l’exterior o s’han resolt a l’interior de manera que es mantingui la visió d’espai unitari, en tota la seva dimensió, tant de la nau com de la capella. El conjunt d’escales i rampes construïdes, a part d’assegurar l’accés a les plantes altes de l’església, defineixen un recorregut circular pel conjunt de l’edifici com si es tractés d’un recorregut museïtzat.

La intervenció ha preservat el llegat històric de l’edifici afegint nous valors que realcen i singularitzen de forma contemporània l’església de l’antic convent de Sant Francesc, rescatat per l’arquitecte David Closes i mereixedor dels Premis Catalunya de Construcció 2012 a la intervenció d’edificis ja existents.

// Hoy os queremos hablar de un proyecto que nos queda muy cerca y que nos gusta especialemnte. Se trata de la intervención en la Iglesia del convento de Sant Francesc, ubicada en Santpedor. Esta tenía por objetivo convertir el edificio en un equipamiento cultural. El conjunto del convento de Sant Francesc fue construido en el siglo XVIII por monjes franciscanos y tuvo un uso conventual hasta 1835, momento en el que fue saqueado y se inicia el proceso de deterioro progresivo que culmina con el derribo del año 2000.

Sólo se mantuvo en pie, aunque en muy mal estado la iglesia y parte del muro perimetral del convento. La recuperación de la iglesia planteaba la recuperación de un edificio que nunca había sido aislado sino que formaba parte del conjunto del convento. La iglesia, que originariamente sólo tenía dos fachadas, con el derribo del convento pasó a tener cuatro. Se encontraba en estado ruinoso, presentaba las cubiertas hundidas, el corazón desaparecido y las bóvedas de la nave y de las capillas parcialmente caídas y con una capacidad portante nula. Pero, a pesar del estado, el espacio presentaba unas proporciones y calidades espaciales importantes. El interior, gracias a los hundimientos de cubierta, quedaba sorprendentemente realzado por las importantes entradas de luz natural que se producían por las partes derruidas de los techos. La iglesia, que originariamente prácticamente no recibía luz natural, cogía un aire majestuoso con las entradas de luz. El planteamiento principal del proyecto de intervención ha sido no alterar las dimensiones y la calidad espacial de la nave de la iglesia y mantener las importantes entradas de luz natural producidas por los hundimientos. El mantenimiento de las entradas de luz en los diferentes puntos, y en la cantidad importante con que se producían, ha supuesto plantear diferentes soluciones de cubierta específicas en cada uno de los lugares: una gran claraboya en el lado norte del ábside, un tragaluz que permite mantener las vistas del campanario desde el interior de la nave, la ausencia de cubierta en la capilla principal y un corte en la cubierta justo al inicio de la nave que garantiza mantener una entrada de luz rasante sobre la parte interior del muro de acceso.

La recuperación del edificio se ha desarrollado aplicando el criterio de diferenciar claramente los nuevos elementos construidos (utilizando sistemas constructivos y lenguajes contemporáneos) de los elementos originarios e históricos de la iglesia. De esta manera, se han mantenido visibles los hundimientos, los agujeros donde empotraban los retablos o rastros de otros elementos desaparecidos. Otro reto planteado consistía en mantener la unidad y dimensión de la nave de la iglesia todo que debían construir volúmenes para nuevos usos y requerimientos que nunca había alojado la iglesia: escaleras para subir a las plantas altas, lavabos y salas de instalaciones. Estos volúmenes se han situado entre el interior y el exterior o se han resuelto en el interior de modo que se mantenga la visión de espacio unitario, en toda su dimensión, tanto de la nave como de la capilla. El conjunto de escaleras y rampas construidas, además de asegurar el acceso a las plantas altas de la iglesia, definen un recorrido circular por el conjunto del edificio como si se tratara de un recorrido musealizado. La intervención ha preservado el legado histórico del edificio añadiendo nuevos valores que realzan y singularizan de forma contemporánea la iglesia del antiguo convento de Sant Francesc, rescatado por el arquitecto David Closes y merecedor de los Premios de Construcción de Cataluña 2012 en la intervención de edificios ya existentes.


feliç 2014 / feliz 2014

 

Feliç 2014 / Feliz 2014, et desitja minuscula interiorisme
minuscula interiorisme us desitja Bon 2014 / minuscula interioismo os desea Feliz 2014

Comencem any nou i el que primer volem fer des de Minuscula Interiorisme és desitjar-vos el millor per aquest 2014. Nosaltres l’ iniciem amb intensitat i energia i  també  amb nous projectes que ens il·lusionen. Esperem que sigueu còmplices de les nostres noves aventures.

Fins aviat!

Veure video felicitació: FELIÇ 2014

Empezamos año nuevo y lo que primero queremos hacer desde Minuscula Interiorismo es desearos lo mejor por este 2014. Nosotras lo iniciamos con intensidad y energía y a la vez con nuevos proyectos que nos ilusionan. Esperamos que seáis cómplices de nuestras nuevas aventuras.

Hasta pronto!

Ver video felicitacion: FELIZ 2014

 

 

 


Fabra i Coats; fàbrica de creació

L’antiga Fabra i Coats era una fàbrica de fils i teixits que formava part de l’antic municipi de Sant Andreu del Palomar. El recinte fabril de Fabra i Coats, va ser adquirit per l’Ajuntament de Barcelona el mes de desembre del 2005 i es va considerar destinar la nau central del recinte a un equipament metropolità. S’ha transformat en un gran contenidor dedicat a la producció cultural, segons el programa Fàbriques de Creació, impulsat per l’Ajuntament. L’objectiu és posar a disposició espais i recursos pel desenvolupament d’activitats d’investigació, creació i producció artística.

Fabra i Coats; espai de gestió cultural, associacions i producció artística

El projecte de rehabilitació planteja el canvi d’ús d’un edifici que va ser pensat en el seu origen per millorar l’eficiència de la producció industrial i que ara ha de ser capaç d’afavorir i propiciar la creació artística. Són dues comeses molt diferents i que requereixen espais també molt diferents.

Nau central del recinte fabril

La nau principal de la fàbrica està construïda entre els anys 1910 i 1920 i té una estructura de fàbrica de maó vist, pilars i jàsseres de perfileria laminada anglesa, i dues torres adossades, té 4 plantes i 14.500 m2 de superfície, conjuntament amb la sala de calderes de 1.000 m2, conformen el nou espai cultural, amb un total de 17.500 m2.

Planta baixa de la nau, amb usos públics

Els arquitectes Francesc Bacardit i Manuel Ruisánchez, han creat a la planta baixa un “passeig d’activitats” que se situa davant la xemeneia i travessa tot l’edifici, aprofitant el potencial de les columnes que es converteixen en l’element essencial per a la distribució i mitjançant separadors per connectar i separar les diferents dependències i usos.

Sales d’assaig

En general, les intervencions han sigut mínimes, modificant el menys possible, però també s’han posat en qüestió aquells espais que malgrat la seva “bellesa” arquitectònica no s’adaptaven als nous usos.

Un altre dels objectius del projecte ha estat el tractar d’introduir en aquest espai unes direccions de circulació i visuals, que dinamitzin i permetin una ocupació lliure en un espai tan rígid estructuralment.

Vista de la “Ciutat de la música” des de l’altell
“Ciutat de la música” amb espais insonoritzats i divisions flexibles

A les plantes superiors, un sistema de caixes acústiques que funcionen com a bucs d’assaig o de gravació formen la “ciutat de la música”. Aquests habitacles insonoritzats alliberen l’espai necessari per als projectes de creació. Un gran espai que a causa del pressupost, la recerca d’una flexibilitat màxima i la sintonia amb la producció industrial, donen lloc a l’element més innovador del projecte: la utilització de lones publicitàries reciclades com a divisions internes i lleugeres que, mitjançant un sistema de tensors, es subjecten als pilars funcionant com a cortines que canvien de posició segons les necessitats de cada activitat.

Bucs d’assig i zona d’estar a l’espai polivalent

 

//La antigua Fabra i Coats era una fábrica de hilos y tejidos que formaba parte del antiguo municipio de Sant Andreu de Palomar. El recinto fabril de Fabra y Coats, fue adquirido por el Ayuntamiento de Barcelona en el mes de diciembre de 2005 y se consideró destinar la nave central del recinto a equipamiento metropolitano. Se ha transformado en un gran contenedor dedicado a la producción cultural, según el programa Fábricas de Creación, impulsado por el Ayuntamiento. El objetivo es poner a disposición espacios y recursos para el desarrollo de actividades de investigación, creación y producción artística.

El proyecto de rehabilitación plantea el cambio de uso de un edificio que fue pensado en su origen para mejorar la eficiencia de la producción industrial y que ahora debe ser capaz de favorecer y propiciar la creación artística. Son dos cometidos muy diferentes y que requieren espacios también muy diferentes.

La nave principal de la fábrica está construida entre los años 1910 y 1920 y tiene una estructura de fábrica de ladrillo visto, pilares y jácenas de perfilería laminada inglesa y dos torres adosadas, tiene 4 plantas y 14.500 m2 de superficie, conjuntamente con la sala de calderas de 1.000 m2, conforman el nuevo espacio cultural, con un total de 17.500 m2.

Los arquitectos Francesc Bacardit y Manuel Ruisánchez, han creado en la planta baja un “paseo de actividades” que se sitúa frente a la chimenea y atraviesa todo el edificio, aprovechando el potencial de las columnas que se convierten en el elemento esencial para la distribución y mediante separadores para conectar y separar las diferentes dependencias y usos.

En general, las intervenciones han sido mínimas, modificando lo menos posible, pero también se han puesto en cuestión aquellos espacios que a pesar de su “belleza” arquitectónica no se adaptaban a los nuevos usos.

Otro de los objetivos del proyecto ha sido el tratar de introducir en este espacio unas direcciones de circulación y visuales, que dinamicen y permitan una ocupación libre en un espacio tan rígido estructuralmente.

En las plantas superiores, un sistema de cajas acústicas que funcionan como salas de ensayo o de grabación forman la “ciudad de la música”. Estos habitáculos insonorizados liberan el espacio necesario para los proyectos de creación. Un gran espacio que debido al presupuesto, la búsqueda de una flexibilidad máxima y la sintonía con la producción industrial, dan lugar al elemento más innovador del proyecto: la utilización de lonas publicitarias recicladas como divisiones internas y ligeras que, mediante un sistema de tensores, se sujetan a los pilares funcionando como cortinas que cambian de posición según las necesidades de cada actividad.


Interiorisme per a botiga Futbol Total Manresa/ Interiorismo para tienda Fútbol Total Manresa

 

Disseny interior per a botiga especialitzada en futbol, Futbol Total Manresa. Reforma i interiorisme funcional on la tipologia marcada del local ens va ajudar a formalitzar el concepte general de la botiga. A través de la rampa accedim al “túnel” de vestidors on l’element principal és una barra que simula les antigues porteries a franjes blanques i vermelles. Aquesta barra recorre tot el local i se li adjudiquen diverses funcions: tan d’ expositor del producte, com de barana o de separador.

accés zona porters
accés zona porters Futbol Total Manresa

Diversos elements com cubs o graderies són estampats a quadres negres, que recorden la quadrícula de les xarxes de les porteries. Aquests elements són mòbils i permeten flexibilitat per exposar els productes a la botiga.  Per ampliar informació del projecte podeu visitar la nostra pàgina web: http://minuscula.net/info.php?IDpro=80

detall botes de futbol
zona botes de futbol

Diseño interior para tienda especializada en fútbol, Futbol Total Manresa. Reforma e interiorismo funcional donde la marcada tipología del local nos ayudó a formalizar el concepto general de la tienda.  A través de la rampa accedemos al “túnel” de vestidores dónde  el principal elemento es una barra que simula las antiguas porterías a rayas blancas y rojas. Esta barra recorre todo el local y se le adjudican diversas funciones:  hace de expositor del producto, de barandilla o de separador de espacios.

vista de l'interior de la botiga
vista de l’interior de Futbol Total Manresa

 

expositor - graderia
expositor – graderia

 

Varios elementos como cubos o gradas son estampados a cuadros negros, que recuerdan la cuadrícula de las redes de las porterías. Estos elementos son móviles y permiten flexibilidad para exponer los productos en tienda.  Para ampliar información del proyecto podéis visitar nuestra página web: http://minuscula.net/info.php?IDpro=80


El suro; natural, renovable i reciclable

El suro és un material natural, renovable i reciclable, procedent de la surera, una espècie típica del mediterrani. S’extreu dels arbres sense danyar-los i promou la sostenibilitat econòmica i social de les zones amb risc de desertificació, no afegeix residus i adapta el seu model de negoci a les pràctiques de desenvolupament sostenible. El suro és lleuger, impermeable, inodor, resistent als agents químics i als atacs d’insectes, elàstic i un excel·lent aïllament acústic. Les seves propietats fan d’ell una excel·lent matèria prima i el seu l’aprofitament respon a l’actual compromís amb el medi ambient.

En el sector del disseny podem veure grans exemples d’un bon ús del suro. El Vitra Design Museum, per exemple, va llançar recentment, al costat de la marca portuguesa Amorim, un concurs per desafiar dissenyadors de tot el món a idear noves aplicacions d’aquest material. Per la seva banda, l’estudi suís Herzog & de Meuron, juntament amb l’artista xinès Ai Weiwei, van utilitzar el suro en el seu pavelló d’estiu de la Serpentine Gallery de Londres al 2012.

Pavelló d’estiu de la Serpentine Gallery de Londres al 2012 dissenyat per Herzog & de Meuron juntament amb Ai Weiwei.

També els germans Bouroullec s’han presentat enguany a Milà amb una instal·lació de plataformes giratòries de suro per a BMW.

Instal·lació dels germans Bouroullec per BMW, durant la setmana del disseny de Milà.

Corkway Store ofereix un repertori d’objectes de disseny perquè, com ells mateixos diuen, en la seva recerca d’alternatives verdes, “aquest material contribueix a un món més net i sostenible”.
Us deixem aquí alguns productes realitzats amb suro:

Cork coaster de Ferm living

Sèrie kork de l’estudi Two designers

Làmpada Post de l’estudi Ninho

//Natural, renovable y reciclable: así es el corcho, un material procedente del alcornoque, una especie típica del mediterráneo. Se extrae de los árboles sin dañarlos y promueve la sostenibilidad económica y social de las zonas con riesgo de desertificación, no agrega residuos y adapta su modelo de negocio a las practicas de desarrollo sostenible. El corcho es liviano, impermeable, inodoro, resistente a los agentes químicos y a los ataques de insectos, elástico y un excelente aislamiento acústico.
Sus propiedades hacen de él una excelente materia prima cuyo aprovechamiento responde al actual compromiso con el medio ambiente.
En el sector del diseño existen grandes ejemplos de un buen uso del corcho. El vitra Design Museum, por ejemplo, lanzó recientemente, junto a la marca portuguesa Amorim, un concurso para desafiar a diseñadores de todo el mundo a idear nuevas aplicaciones.
Por su parte, el estudio suizo Herzog & de Meuron, junto al artista chino Ai Weiwei, utilizó el corcho en su pabellón de verano de la Serpentine Gallery de Londres en 2012.
También los hermanos Bouroullec han presentado este año en Milán una instalación de plataformas giratorias de corcho para BMW.
Corkway Store ofrece un repertorio de objetos de diseño porque, como ellos mismos dicen, en su búsqueda de alternativas verdes, “este material contribuye a un mundo más limpio y sostenible”.
Os dejamos aquí algunos productos realizados con corcho.


Festival Open Air Barcelona

Open Air és un festival al aire lliure de música, disseny i arquitectura que se celebra aquest dissabte dia 26 d’octubre al emblemàtic Castell de Montjuic, a la Plaça d’Armes.

El programa inclou actuacions musicals, tallers, conferències, projeccions i curtmetratges separats en tres espais.

Animeu-vos, l’horari del festival és de 12 pm 02am. Ah! i és gratuït!

Avancem quatre fotos de l’espai on se celebrarà l’ Open Air, enguany II edició.

Open Air - plaça d'Armes
Open Air – plaça d’Armes
Open Air – plaça d’Armes
Open Air – plaça d’Armes

http://cargocollective.com/openairfestival

Open Air es un festival al aire libre de música, diseño y arquitectura que se celebra este sábado 26 de octubre en el emblemático Castillo de Montjuic, Plaza de Armes.

El programa incluye actuaciones musicales, talleres, conferencias, proyecciones y cortometrajes separados en tres espacios distintos.

Animaos, el horario del festival es de 12 pm a 02 am. ¡Ah! Es gratuito!


VISITES AL 48H OPEN HOUSE BARCELONA

El passat cap de setmana vam acudir a un parell de propostes del 48h OPEN HOUSE BARCELONA. De l’ extensa oferta d’ interessants edificis a visitar vam decantar-nos per un parell de propostes d’ arquitectura moderna al barri de Sant Andreu.

La primera va ser edifici del carrer Biscaia 340, de l’ arquitecte Antoni de Moragas.

vestíbul edifici carrer Biscaia
vestíbul edifici carrer Biscaia

Es tracta d’ un edifici de 250 habitatges entre mitgeres i en xamfrà, que finalitza la seva construcció l’ any 1970. Es un edifici d’ arquitectura sincera, que mostra els materials amb que estan fetes les diferents parts de l’ edifici, com els murs interiors d’ obra vista sense necessitat de ser revestits o enguixats, o l’ estructura de formigó armat que es mostra en el sostre del vestíbul de la planta baixa. A la vegada l’ arquitecte no oblida els materials tradicionals com la ceràmica vidriada, que s’ utilitza com a revestiment de l’única entrada a l’ edifici i als ampits de les finestres en façana, això també es veu en l’ tancament de la zona de pàrquings a base de gelosies calades amb maó massís i les divisions interiors amb maó perforat.

corredor de l' edifici del carrer Biscaia
corredor de l’ edifici del carrer Biscaia

 

gelosia de tancament de l' aparcament de l' edifici del carrer Biscaia

bústires edifici carrer Biscaia
bústires edifici carrer Biscaia

gelosia de tancament de l’ aparcament de l’ edifici del carrer Biscaia

La segona visita va ser a la Casa Bloc al Passeig de Torras i Bages. La visita guiada començava a la zona comú exterior dels cinc blocs.

 

façana edific 'casa bloc'
façana edific ‘casa bloc’

Es tracta d’ un edifici racionalista projectat per el GATCPAC en plena època de la República i construïts del 1933 al 1939. Va ser un edifici pensat per allotjar part dels nombrosos treballadors que s’ instal·laven en aquesta zona de Barcelona per ser un important nucli industrial. Un edifici que com al moviment modern ofereix noves solucions arquitectòniques i però especialment socials, noves formes de vida. Per la seva construcció es prioritzen els nous materials i sistemes constructius. Actualment s’ ha museïtzat un dels habitatges, recuperant la seva estructura original i els elements decoratius i d’ acabat que la formaven.  Visites realment interessants!

 

corredor exterior edifici Casa Bloc
corredor exterior edifici Casa Bloc
interior Casa Bloc
interior Casa Bloc
escala en interior de Casa Bloc
escala en interior de Casa Bloc

El pasado fin de semana acudimos a un par de propuestas del 48h OPEN HOUSE BARCELONA. De la extensa oferta de interesantes edificios a visitar nos decantamos por un par de propuestas de arquitectura moderna en el barrio de Santo Andreu.
La primera fue el edificio de la calle Biscaia 340, del arquitecto Antoni de Moragas.
Se trata de un edificio de 250 viviendas entre medianeras y en chaflán, que finalizó su construcción en 1970. Es un edificio de arquitectura sincera, que muestra los materiales con que están hechas las diferentes partes del edificio, como los muros interiores de obra vista sin necesidad de ser revestidos o escayolados, o la estructura de cemento armado que se muestra en el techo del vestíbulo de la planta baja. A la vez el arquitecto no olvida los materiales tradicionales como la cerámica vidriada, que se utiliza como revestimiento de la única entrada al edificio y en los antepechos de las ventanas en fachada, esto también se ve en el cierre de la zona de aparcamiento a base de muros calados con ladrillo macizo y las divisiones interiores con ladrillo perforado.
La segunda visita fue la Casa Bloc en el Paseo de Torras y Bages. La visita guiada empezaba en la zona común exterior de los cinco bloques. Se trata de un edificio racionalista proyectado por el GATCPAC en plena época de la República y construidos del 1933 al 1939. Fue un edificio pensado para alojar parte de los numerosos trabajadores que se instalaban en esta zona de Barcelona por ser un importante núcleo industrial. Un edificio que cómo en el movimiento moderno ofrece nuevas soluciones arquitectónicas y pero especialmente sociales, nuevas formas de vida. Para su construcción se priorizan los nuevos materiales y sistemas constructivos. Actualmente se ha museizado una de las viviendas, recuperando su estructura original y los elementos decorativos y de acabado que la formaban. Visitas realmente interesantes!